«Προτιμάτε να είναι εργαζόμενοι και οι δύο σας γονείς ;»

 
 Ερευνητική ερώτηση σε παιδιά της πρώτης γυμνασίου  σε σχολείο της Κρήτης. Τα παιδιά απαντούν πάντα με την καρδιά διότι το μυαλό τους δεν έχει μολυνθεί ακόμα από τα σημεία των καιρών μας… 
Εξάλλου…. «Από μικρό και από τρελλό, μαθαίνεις την αλήθεια»…

 (Απαντούν οι μαθητές του Α2)
     Στις μέρες μας εργάζονται συνήθως και οι δύο γονείς. Αν και είναι ίσως εγωιστικό, θα προτιμούσα να εργάζεται μόνο ο ένας και συγκεκριμένα ο πατέρας και να έχω τη μητέρα μου στο σπίτι να με βοηθάει στα μαθήματα και να με στηρίζει κάθε μέρα και κάθε στιγμή. Αν δουλεύει, θα γυρίζει στο σπίτι κουρασμένη και ίσως εκνευρισμένη και θα πρέπει να ασχοληθεί με χίλια δυο πράγματα. Έτσι δε θα έχει χρόνο για μένα, η σχέση μας θα έχει προβλήματα και θα νιώθω μόνος. Βέβαια ίσως αυτό να κάνει τη μητέρα δυστυχισμένη, γιατί κι εκείνη έχει όνειρα, θέλει να δημιουργήσει κάτι δικό της και ίσως θέλει και οικονομική ανεξαρτησία. Από την άλλη, αν η μητέρα δεν εργάζεται, ο πατέρας πρέπει να δουλέψει πολύ περισσότερο, για να καλύψει τις ανάγκες του σπιτιού, με αποτέλεσμα να κερδίζω τη μητέρα, αλλά να χάνω τον πατέρα. Ίσως το καλύτερο θα ήταν να δουλεύουν και οι δύο λιγότερο και να έχουν χρόνο για μας τα παιδιά. Αν βοηθάμε όλοι στο σπίτι και μοιραζόμαστε τις ευθύνες, αυτό μπορεί να γίνει πραγματικότητα. 

Λυκάκης   Μιχάλης, Α2 

      Οι γονείς μου είναι και οι δύο εργαζόμενοι. Κατά την άποψή μου αυτό είναι καλό και κακό. Είναι καλό, διότι και με τους δύο γονείς να  εργάζονται, έχουμε περισσότερα κέρδη και έτσι ικανοποιούμε ευκολότερα τις βιοτικές μας ανάγκες. Όμως, εμένα με στεναχωρεί αυτό, γιατί για να υπάρξουν τα κέρδη, χρειάζεται δουλειά και πολύς χρόνος. Έτσι κανείς δεν ασχολείται μαζί μου και νιώθω πολύ δυσαρεστημένος και παραμελημένος.

Κουρασμενάκης  Νίκος,Α2
 

        Από τη μια θέλω να εργάζονται και οι δύο γονείς μου, γιατί βρίσκω χρόνο να κάνω ό,τι θέλω, όταν λείπουν. Από την άλλη όμως, δε θέλω, γιατί δουλεύουν τις ίδιες ώρες και δεν μπορώ να τους βλέπω. Δεν ασχολούνται με μένα και δε μου αφιερώνουν κάποιο χρόνο. Είναι δύσκολο να αποφασίσεις αν θέλεις να δουλεύουν και οι δύο γονείς.

Κούρτη  Μελίνα,  Α2 

      

        Το να εργάζονται και οι δύο γονείς μου έχει και πλεονεκτήματα αλλά και μειονεκτήματα. Από τη μια μεριά  η οικογένεια έχει πιο πολλά χρήματα και έτσι πιο πολλές ανέσεις. Από την άλλη μεριά όμως, αν και οι δύο γονείς λείπουν από το σπίτι, εμείς τα παιδιά δε θα μπορούμε να έχουμε από τους γονείς μας κάποια βοήθεια στα πρακτικά θέματα της καθημερινότητας ή στα μαθήματα. Επίσης μπορεί να νιώθουμε ανασφάλεια και μοναξιά.

Κολοκυθά  Στελλίνα,   Α2 

       Στην οικογένειά μου προτιμώ να εργάζεται ο ένας γονιός. Έτσι ο άλλος γονιός βρίσκεται κοντά στα παιδιά του και μπορεί να τα μεγαλώσει με σωστό τρόπο. Στις οικογένειες που εργάζονται και οι δύο γονείς, τα παιδιά μεγαλώνουν με τους παππούδες και τις γιαγιάδες ή με ξένους ανθρώπους. Έτσι η οικογένεια δε λειτουργεί σωστά.

Λιονουδάκης  Νίκος,  Α2

       Κατά τη γνώμη μου προτιμότερο είναι να εργάζεται μονάχα ο πατέρας. Έτσι η μητέρα έχει στη διάθεσή της ολόκληρη τη μέρα για να ασχοληθεί με το σπίτι. Επίσης έχει τη δυνατότητα να αγοράζει τα απαραίτητα για να ζήσουμε. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι μπορεί να αφιερώνεται στα παιδιά: τα ψυχαγωγεί, τα βοηθά στα μαθήματά τους και γενικά τα φροντίζει ειδικά στη βρεφική και νηπιακή ηλικία. Βέβαια, με το να μην εργάζεται η γυναίκα  σε μια οικογένεια το εισόδημα δεν είναι αρκετό.

Λιέπουρης  Γρηγόρης, Α2 

      Εγώ δε θέλω να είναι εργαζόμενη η μητέρα μου, γιατί θέλω να την έχω περισσότερο χρόνο κοντά μου και να αφιερώνει χρόνο σε μένα χωρίς άγχος. Επίσης οι δουλειές του σπιτιού γίνονται με σύστημα και με πρόγραμμα. Αν είναι εργαζόμενη, η σκέψη της συχνά θα είναι σε μένα και στις οικιακές ασχολίες. Έτσι δε θα είναι ήρεμη στη δουλειά της και πιθανόν λιγότερο αποδοτική. Βέβαια, ως εργαζόμενη θα προσφέρει οικονομικά στην οικογένεια. Επίσης μπορεί να έχω περισσότερη ελευθερία και ανεξαρτησία, γιατί δε θα ασχολείται συνέχεια μαζί μου. Όμως τελικά, δεν έχει σημασία τι θέλω και τι δε θέλω εγώ. Αν η μητέρα μου πρέπει να εργάζεται, ας εργάζεται. Αρκεί να είναι γι) αυτήν η δουλειά χαρά και όχι σκλαβιά.

Κωσταριδάκη  Κωνσταντίνα, Α2  

       Σήμερα οι ανάγκες είναι πολλές και οι απαιτήσεις των παιδιών πολύ μεγάλες. Γι)αυτό η γνώμη μου είναι ότι και οι δύο γονείς πρέπει να εργάζονται, γιατί έτσι η ζωή της οικογένειας είναι πιο άνετη και πιο εύκολη.

Κυριακάκη   Αγάπη,  Α2 

       Θα ήθελα να μην εργάζονται και οι δύο γονείς μου. Τότε είναι πιο κοντά σε μας τα παιδιά  και μπορούν να μας βοηθούν στο διάβασμα και στα διάφορα προβλήματά μας.  να μας φτιάχνουν καλό, υγιεινό και ζεστό φαγητό και να διασκεδάζουν μαζί μας. Γενικά έτσι αισθανόμαστε πιο ασφαλή και προστατευμένα.

Κοκκινάκης  Μανόλης,  Α2 

        Είναι καλύτερο να εργάζονται και οι δύο γονείς, γιατί η οικογένεια καλύπτει με μεγαλύτερη σιγουριά  τις υλικές της ανάγκες και νιώθει περισσότερη ασφάλεια, αφού μπορεί να αντεπεξέλθει στις δυσκολίες, εάν ο ένας γονιός χάσει τη δουλειά του.

Κατζάκη  Μιρένα,  Α2

πηγη

Σχολιάστε